دنياي اپليكيشن دنياي اپليكيشن .

دنياي اپليكيشن

برنامه متن باز | نرم افزار متن باز | برنامه اپن سورس | Open Source چيست؟

في مابين برنامه نويس ها به كار گيري از اصطلاح متن گشوده يا اين كه open source زياد شنيده مي‌‌گردد، نكته قابل توجه اين ميباشد كه متن گشوده بودن يا اين كه نبودن قابل انعطاف‌افزارها خير فقط براي اپ‌ نويسان بلكه براي يوزرها نيز بسيار اصلي ميباشداستميباشد؛ طراحي اپليكيشن در مشهد چون جزء مهمترين خصوصيت‌هاي قابل انعطاف افزارهاي متن گشوده در چنگ قرار به چنگ آوردن كد هاي اپليكيشن هست كه‌اين اذن را به برنامه نويس ها مي دهد تا هرگونه تغيري مبتني بر با نياز خويش در قابل انعطاف‌افزارهاي متفاوت توليد نمايند. جهت شناخت بيشتر رايا پارس با اپ نويسي به طور متن گشوده و آشنايي مهمترين قابل انعطاف افزارهاي متن گشوده تا نقطه پايان اين نوشته‌علمي هم پا ما باشيد.
متن گشوده بودن در اپليكيشن نويسي چيست؟در واقع سيستم يا اين كه اپليكيشن متن ‌گشوده applicationبه يوزرها و گسترش دهندگان اذن دسترسي به كدها و سورس كدها را به سادگي مي دهد، اين اذن دادن به معناي موافقت براي اشتراك گذاري كدهاي منبع جهت مشاهده و تغيير و تحول آن ها ميباشد. به صورت معمول نرم‌افزار‌هاي متن گشوده به طور كاملً بدون‌پول مي باشند و براي به كار گيري از آنان نيازي به پرداخت هيچ وجهي نيست و اين مسئله باعث گرديده تا گسترش‌دهندگان اپ و برنامه نويس ها با دسترسي به كدهاي منبع بتوانند از نوآوري‌هاي خويش نيز به كار گيري نمايند.
متن گشوده بودن در اپ نويسي سبب ساز يادگرفتن شل خيس برخي از قابل انعطاف افزارها مي‌گردد و علم‌آموزان به راحتي مي توانند با مراجعه و بازرسي كدهاي نرم‌افزار نويسي آنها‌را خوب بياموزند و همينطور با اشتراك گذاري اين كدها منابع خويش را براي اخذ حيث ساير افراد به اشتراك بگذارند. نكته قابل توجه در‌اين نوع نرم افزار نويسي كشف مشكلات و در بعضا از اپ‌ها و اشتراك گذاري آن ها براي دوري از تكرار آن به وسيله برنامه نويس ها ديگر است.


مهم‌ترين مزاياي به كار گيري از قابل انعطاف افزارهاي متن گشودهاينك اپليكيشن متن گشوده از محبوبيت متعددي دربين يوزرها و برنامه نويس ها منتفع مي باشند، كه ممكن ميباشد برخي از اشخاص تصور نمايند كه‌اين قابل انعطاف‌افزارها به جهت بدون پول بودن گزينه دقت قرار گرفته‌اند البته نكته قابل توجه اين ميباشد كه خصوصيت‌هاي يك نرم افزار بهتر خيلي بيشتر از بدون‌پول بودن آن مي باشد. در اينجا به بعضي از خصوصيت‌ها و مزاياي قابل انعطاف افزارهاي متن گشوده كه دلايل محبوبيت اين مال گرديده‌است اشاره ميكنيم:
امنيت بالا: قابل انعطاف‌افزارهاي متن گشوده به صورت روزمره به وسيله برنامه نويس ها حرفه‌اي آيتم تحقيق قرار ميگيرند و دسترسي زياد برنامه نويس ها بدين قابل انعطاف‌افزارها موجب گرديده تا نقاط ضعف آن ها سريع‌خيس كشف شوند و در صدد رفع اشكالات امنيتي آن برآيند.
قابليت سفارشي سازي: قابليت و امكان تغيير تحول قابل انعطاف افزارها بر طبق ذوق و نياز وجود داراست و به همين جهت به‌اين سبك قابل انعطاف‌افزارها سفارشي مي گويند.
انعطاف پذيري: در هنگام استعمال از كدها نياز به به كارگيري از طريق‌هاي خاص وجود ندارد و بر اساس با شيوه‌هاي تازه مي‌قدرت اشتباهات و نيازها را برطرف كرد.
شفافيت: جهت ساخت متكي بودن در قابل انعطاف افزارها مي‌قدرت به صورت ظريف داده هاي در حالا انتقال را معلوم كرده و روءيت كرد كه چه نوع تغييراتي در كدها پيش آمده ميباشد.
در دسترس بودن: به راحتي كدهاي قابل انعطاف‌افزارها را در جاي‌جاي و هر مجال كه موردنياز باشد تغيير‌و تحول مي دهند.
هزينه كمتر: براي استعمال از اپ‌هاي متن گشوده هزينه‌هايي مانند نگهباني، امنيت و مدير كاهش پيدا مي‌نمايد و باعث مي شود تا هزينه پاياني قابل انعطاف‌افزارها نيز كمتر خواهد شد.
پر اسم و رسم ترين سيستم هاي open source

عده اي كه از ايده open source در نرم افزار نويسي به كارگيري مي‌نمايند معتقد ميباشند كه به افراد ميتوانند اذن تغيير و تحول كد نخستين را بدهند كه با امتحان و غلط به ورژن‌هاي بهتري از آنچه كه ساخت و ساز گرديده است مي‌رسند. قابل انعطاف افزارهاي متعددي اينك با استعمال از سيستم open source در اكنون كار ميباشند كه برخي از آن‌ها محبوبيت‌هاي متعددي دربين تمام جامعه جهاني دارا‌هستند. برخي از داراي اسم و رسم ترين سيستم‌هاي اپن سورس عبارتند از:
سيستم برهان لينوكسسيستم برهان اندرويداپليكيشن پر كاربرد تلگرامبرنامه دوستداشتني وردپرس‏php و لهجه اسكريپت نويسي سمت سروربهتر ميباشد بدانيد كه لينوكس جزء داراي شهرت ترين و دوستداشتني ترين سيستم دليل‌هاي متن گشوده ميان يوزرها و برنامه نويس ها ميباشد و همينطور با به كار گيري از متن گشوده بودن وردپرس قابليت عمل در مورد‌هاي مختلفي به عنوان مثال وب سايت‌هاي خبري‌، فروشگاهي، فردي، وبلاگي و غيره به راحتي آماده مي گردد.
تفاوت open source بودن اپليكيشن ها با اپليكيشن هاي بستهدر قابل انعطاف افزارهاي بسته يا اين كه منحصر تنها فرد مولف حق بازديد، تغيير و تحول و يا اين كه تكثير اين قابل انعطاف‌افزارها را داراست كه براي به كارگيري از قابل انعطاف‌افزارهاي منحصربه‌فرد يوزرها آغاز مي بايست توافقنامه را با برنامه نويس ها امضا نمايند. ولي open source بودن قابل انعطاف افزارها اذن دسترسي به كليه كدها را به طور بدون‌پول به يوزرها مي‌‌دهد و قابليت اصلاح، تغيير تحول كوشش، مشاهده براي يادگيري و يا اين كه بسط آن را دارا‌هستند. قابل انعطاف افزارهاي متن گشوده به صورت ذاتي قابليت و امكان همياري و نشر و دسترسي به منابع كد را براي تركيب ماژول‌هاي گوناگون در درون قابل انعطاف افزارهاي سازماني به وجود مياورند و بدون پول بودن منبع اساسي قابل انعطاف‌افزارها جزء مهمترين خصوصيت آنان است.
فيض گيريبا تحقيق ظريف قابل انعطاف‌افزارهاي متن گشوده در نرم‌افزار نويسي در مييابيم كه هزينه‌هاي بازاريابي و سرويس ها لجستيكي كمتري براي كمپاني‌‌هايي كه از اين نوع قابل انعطاف‌افزارها استعمال مي‌نمايند در‌پي دارا هستند به همين جهت براي توسعه و گسترش استحصال و امور و نفوذ بيشتر در بازار از آن به كارگيري ميگردد. ولي نكته حائض اهميت اين ميباشد كه مي بايست برنامه نويس ها از حيث امنيتي قابل انعطاف‌افزارهاي open source را به طور كاملً عيب يابي كرده و جهت فعال سازي استخراج و امور از الگوهاي بي عيب و نقص به كارگيري نمايند. در مجموع با يك نگاه جامع به‌اين نوع از قابل انعطاف افزارها در مي يابيم كه با اعتنا به وجود برخي از كمبودها و نواقص بعدي بسيار روشني براي اين نوع از اپليكيشن نويسي وجود داراست؛ كه فراتر بردن داده ها ياري متعددي به توسعه و گسترش برنامه نويس ها داراست.


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۳:۲۴ توسط:رضا طاووسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :