دنياي اپليكيشن دنياي اپليكيشن .

دنياي اپليكيشن

نكات مهم در طراحي اپليكيشين

در اين نوشته‌علمي به سبب عنايت مورد طراحي، به نكات طراحي نرم‌افزار خواهيم پرداخت. لازم به ذكر است كه طراحان و گسترش دهندگان نرم‌افزار بايد به اين نكات توجه زيادي داشته باشند تا جنس آخري آن‌ها با بهترين كيفيت، جذابيت و سرعت عملكردي ساخت و ساز شده و در چنگ مخاطبان قرار داده شود. بخش اعظمي از دستيابي و كارهاي تجاري طراحي اپليكيشن در مشهد و فروشگا­ه ها براي معرفي خدمات خود و همچنين دريافت سفارش از مشتري اقدام به طراحي اپ اختصاصي براي استفاده در موبايل و تبلت مي كنند. اين اپ ها كه نوعي نرم‌افزار نرم افزاري فشرده و با امكانات مختلف مي‌باشند، به راحتي بر روي موبايل يا تبلت نصب و با امنيت بالايي، خدمات شركت يا دكان مربوطه را به مشتري ارائه ميكنند. برنامه هاي كاربردي بايد به صورتي طراحي شوند كه از سرعت عملكردي بالايي برخوردار بوده و داراي رابط كاربري مناسب و جالب باشند تا مشتري بتواند براحتي از آنها استعمال كند.
اصلي­ترين نكات طراحي برنامه۱) قضيه اساسي جستجو و تفحص: اولي و به طور بالقوه مهمترين نصيب براي طراحي نرم‌افزار اين است كه ايده خود را استيناف فرماييد و به جستجو و استيناف در مورد آن بپردازيد، تا مشخص شود كه آيا اين ايده قبلاً نيز مستعمل مي‌باشد يا خير. با يك سؤال از خود شروع كيد كه «چه چيزي سبب متفاوت شدن برنامه من مي شود؟ » . اين قضيه قادر است يك چيز باارزش باشد، يك الگوريتم مخصوص، لوگو مخصوص، هر چيزي كه واقعاً بتواند شما‌را از رقبا متمايز كند.
راجع به لغت ها كليدي مربوط به نرم افزار خود يك جستجوي ساده در گوگل انجام دهيد تا ليست احتمالي از نتايج براي شما نشانه داده شود. تفحص نماييد كه در ميان رقبا آيا كسي هست كه درباره‌ي آن مخالف يا لحاظ منفي داشته باشد يا خير. هر چه بيشتر وقت خود را صرف مطالعه نمائيد، دانش شما نسبت به جهت و غرض برنامه موردنظر غني­تر ميشود. همچنين تعيين نام هم بسيار اصلي مي‌باشد كه راهنماي انتخاب نام براي اپليكيشن را ميتوانيد در نصيب مقالات ما پيدا نمائيد.
۲) برنامه ريزي و درنظرگرفتن مخاطبان غرض  (بازاريابي) : بعداز مرحله اوليه بايد به درنگ تهيه يك طرح و نرم افزار براي خود باشيد. در اينجا اين سؤالات را مي بايست از خود بپرسيد، اينكه براي قيمت ­گذاري چه طرحي در نظر گرفته خواهد شد؟ آيا براي بارگيري اپ بها اوليه تعيين شود يا نياز به دريافت هزينه ماهانه هست؟ همچنين اينكه مخاطبان هدف چه اشخاصي مي‌باشند؟ چه قيمتي براي مخاطبان هدف بيشتر منطقي و مناسب مي‌باشد؟ آيا بايد براي هدايت و توجه بيشتر مخاطبان ويژگي هاي نيز به صورت فرصت­اي به برنامه اضافه شود؟ و سؤالاتي ديگر از همين قبيل. در شرايطي‌كه عشق مند به رسيدگي بيشتر دراين باره مي باشيد مي توانيد به نوشته‌ي‌علمي آشنايي با بهترين تكنيك هاي بازاريابي نرم‌افزار رجوع‌نماييد.
اين مسئله جزء نكات طراحي برنامه اصلي و يك مرحله حياتي براي تشكيل داد اپليكيشن مي‌باشد، به صورتي كه نمايانگر آحاد شيوه­عمل پشت پرده مربوط به برنامه شما و بازاريابي مي باشد. قضيه ديگر هزينه و فرصت ما يحتاج براي توسعه و گسترش نرم افزار مي‌باشد كه يك برهان واضح و روشن در هنگام توليد نرم‌افزار مي باشد. بايد در زمينه ي آن فكر كنيد، اينكه هزينه بازاريابي نرم‌افزار چقدر هست؟ چه‌طور مردم اپليكيشن را پيدا كنند يا فكر به كارگيري از آن بيفتند؟ پيش از پيشرفت دارايي ما يحتاج را تخمين بزنيد تا ميزان موفقيت و بازديد از اپليكيشن را بدست آورديد.
۳) طرز تعامل كاربر با برنامه: يكي از نكات طراحي اپ در باب اين است تعامل مخاطب با نرم افزار شما به چه شكل است. در شرايطي كه به كار گيري از اپليكيشن براي استفاده كننده بسيار طاقت فرسا باشد، ديگر تمايلي به به كار گيري از آن نخواهد داشت. در صورتيكه ويژگي­هاي آن بسيار كم و تنوع كافي در آن وجود نداشته باشد، هيچ منفعت اي براي كاربر ندارد تا وقت ارزشمندش را صرف استفاده از آن كند
۴) ناوبري يا پيمايش بصري اپليكيشن: ناوبري راجع به جزئيات طراحي اپليكيشن در مشهد خاص مربوط به شيوه ورود به صفحه هاي ديگر در هر صفحه و جلوه بصري آن است. اينكه پيوندهاي داخلي چه گونه و در كجا صفحه قرار گرفته است؟ دكمه هاي ويژه براي ورود به صفحه هاي ديگر كجا قرار داده شده و آيا در معرض رويت كرد كافي قرار دارد؟ آيا كار با منو وا رفته مي باشد و صفحه ها متفاوت وبسايت را به نه پوشش ميدهد؟ و مورد ها مشابه ديگر.
قسمتي از وقت خود را به ساختار نرم افزار اختصاص دهيد، زيرا مي‌خواهيد مطمئن شويد كه آيا استفاده كننده ميتواند در اسرع وقت و براحتي به كاغذ هدف برسد و اينكه نيازي به فكركردن در مورد مكان مورد نياز براي كليك بعدي نباشد.


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۱:۳۰ توسط:رضا طاووسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :