دنياي اپليكيشن دنياي اپليكيشن .

دنياي اپليكيشن

راه يادگيري اپ نويسي اندرويد

مسير يادگيري نرم افزار نويسي اندرويد خطي نيست وطراحي اپليكيشن در مشهد  نميتوان به صورت راز راست و معين نقشه راهي رسم كرد. چيزهاي زيادي ميباشند كه مي بايست خاطر بگيريد و در اين مسير بايستي همت و پشتكار زيادي داشته باشيد. پيرو مواردي كه به نظرم در نرم افزار نويسي اندرويد اصلي ميباشد را ليست مي‌كنم.
1- قدم اول، گزينش يك قندشكن مناسبمطلوبمناسب!
متاسفانه گوگل در راستاي تحريمهاي نرم‌افزاري، دسترسي كاربران ايراني  طراحي اپليكيشن به توسعه اندرويد را مستقل كرده است و از جمله در حالتي‌كه شما بخواهيد به تارنما بسط دهندگان گوگل مراجعه نماييد پيغام عدم دسترسي مواجه ميشويد:

بدين ترتيب براي فعاليت با كتابخانه هاي اندرويد و خيلي از مفاد ديگر شما يه يك قند شكن مناسب نياز داريد. از قندشكن‌هاي بدون‌پول مي‌توان به hotspot و windscribe اشاره كرد كه براي ورود به اين وب سايت ها و دانلود نرم افزارها به قندشكن نياز داريد!(اميدوارم كه متوجه دليل به كار گيري از كلمه قند شكن شده باشيد D:)
2- الگوريتم و فلوچارت
در شرايطي‌كه تا به درحال حاضر تجربيات كار با هيچ گويش نرم‌افزار‌نويسي نداشته‌ايد حتما در يك عصر فشرده الگوريتم و فلوچارت و هنر مساله حل كردن را خيال و خاطر بگيريد. رايا پارس فلوچارتها مشاهده كرد بسيار مناسبي براي يادگيري زبانهاي نرم افزار‌نويسي به شما مي‌دهد.
3- نصب اندرويد استوديو

اولي قدم مهم در شروع يادگيري نرم افزار نويسي اندرويد، نصب اندرويد استوديو است. در وب سايت android-studio.ir نصب اندرويد استوديو را به دو روش آنلاين و آفلاين به خير و خوبي توضيح داده مي باشد. مطالب اين لينك و پيوند را به دقت رسيدگي نمائيد و آغاز به نصب فرمائيد. در حالتي كه در نصب خلل داشتيد به احتمال زياد در بخش ديدگاهها سوالتان پاسخ داده گرديده‌است.
4- زبان جاوا يا كاتلين را خيال بگيريد
براي استارت نرم افزار نويسي در اندرويد استوديو نياز به يادگيري يك كدام از دو لهجه جاوا يا كاتلين داريد. در تارنما 7learn مقايسه خير و خوبي دربين دو گويش جاوا و كاتلين انجام داده هست كه در اينجا به صورت مختصر نقل قسم ميگردد:كاتلين يكي از لهجه هاي نو نرم‌افزار نويسي هست كه سال 2011 بوسيله JetBrains معرفي شد. كاتلين با تكيه بر جاوا پيشرفت پيدا كرده و اين امكان را دارااست كه كدهاي جاوا را نيز پوشش دهد. در كاتلين مي توان از كتابخانه هاي جاوا استفاده كرد. همچنين مي توان كدهاي آن را، داخل كدهاي جاوا قرار داد. مقصود توسعه و گسترش دهندگان اين گويش، سريع تر كردن روند توسعه، براي نرم‌افزار نويساني است كه بخواهند از زباني غير از جاوا استفاده كنند. اين زبان كه به يكي رقباي اصلي جاوا در توسعه و گسترش اندرويد تبديل شده در زمان همين سال ها محبوبيت خير به دست اورده و توانسته تا حدودي جاوا را به دومين آيتم برنامه نويسان تبديل كند. اين گزينه هم بايستي در حيث داشت كه جاوا در مقايسه با كاتلين منابع زيادي براي يادگيري دارد و انجمن هاي فعال آن، مي توانند در بخش اعظمي از مفاد پاسخ سوالهاي شمارا به راحتي در اختيارتان قرار دهند.
5- لهجه علامت گذاري XML
همانگونه كه گفتيم يادگيري برنامه نويسي اندرويد به صورت خطي نيست. به‌اين مضمون‌ كه براي مثال نميتوانيد استارت جاوا را خاطر بگيريد و سپس به سراغ يادگيري xml برويد. اينها در كنار مترادف و هم معني پيدا مي‌كنند. به صورت معمولي مي‌توان اظهار كرد در xml شما به طراحي ui و هر آنچه كه استفاده كننده در اپ شما مي‌بيند مي پردازيد. در اين زبان است كه شما ضمن طراحي شيك براي نرم افزارتان بايد رسپانسيو بودن اپ را هم در لحاظ بگيريد. يعني نمايش درست اپ در گوشيها و تبلتها با سايزها مختلف.
6- مفاهيم اساسي اپ نويسي اندرويد را تحقيق فرماييد
مطالب زيادي مي باشد كه مي بايست خيال و خاطر بگيريد. يادگيري اين مطالب از يك جهت جذاب است و آن اين ميباشد كه اپليكيشن هايي كه روئت كرد بهتري نسبت به اپليكيشنهاي كاربردي كه روي موبايل تان داريد پيدا ميكنيد. مثلا اپ اسنپ به چه شكل مسيريابي مي‌كند، نرم‌افزارهاي پيام رسان چگونه پيام ها را ارسال و دريافت مي‌كنند و … . در اينجا ليستي از مفاهيم ضروري كه نياز داريد خاطر بگيريد را ليست مي كنم:
درباره‌ي چرخه حيات (يا Activity Lifecycle )اطلاعات استخراج كنيد.درباره Intent، Services و Broadcast Receiver بازرسي فرماييد.ديباگ كردن نرم افزار را خاطر بگيريددرباره‌ي Garbage Collection و Memory Leak تفحص فرماييد.شيوه هاي ذخيره سازي ديتا را مطالعه نماييد و فعاليت با SQLite را خيال بگيريد.كتابخانه هاي اصلي اندرويد را شناسايي فرماييد (Picasso ، Volley، Gson و …)7- يك پروژه حقيقي و واقعي براي خودتان تعريف‌و‌تمجيد كنيد.
در نخستينِ مسير شما بايستي يك سري مقدمات و مفاهيم نخستين از نرم افزار نويسي اندرويد خيال و خاطر بگيريد. نميتوانيد از همان اوليه آغاز به تمجيد پروژه فرماييد. با متدهاي كلاسيك آموزشي كه در سايتها و كتابهاي آموزشي جانور ميباشد اين مقدمات را خيال بگيريد و بعد از اينكه به مفاهيم اوليه مسلط شديد يك پروژه براي خود تعريف و تمجيد كنيد و تلاش نماييد در قالب انجام دادن اين پروژه مطالب جديد را بياموزيد. طبيعتا يك اپ نويس با تجربه در كنار شما تاثير به سزايي در موفقيت و يادگيري شما خواهد داشت.


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد، رايا پارس، طراحي اپليكيشن،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۵:۴۶ توسط:رضا طاووسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :