دنياي اپليكيشن دنياي اپليكيشن .

دنياي اپليكيشن

نرم‌افزار چيست و چرا عنايت دارد؟ن

رم‌افزار ها، نرم افزار هاي كاربردي مي‌باشند كه بر روي دستگاه هاي ديجيتال نصب شده و پروسه كارها را تسريع و بهبود مي بخشند. در واقع اپليكشين‌ ها كل اهداف ما را مدير كرده و ما‌را به هدفمان ميرسانند.
اپ چيست؟در عصر ديجيتال امروزي كه موبايل هاي هوشمند، كامپيوترها و كليه دستگاه هاي نرم افزاري نصيب مهم و حتي حياتي زندگي بشريت را پيش مي‌برند،طراحي اپليكيشن در مشهد  وجود اپليكشين هاي مختلف براي فرآيند اجرا كارها، امري ضروري تلقي ميشود. اين نرم افزارهاي كاربردي، به اختصار app نيز خوانده مي گردند.
از معمولي ترين اپليكشين هايي كه با آنها سر و كار داريم مي توان به نرم‌افزار هاي بانك، نرم‌افزار هاي رفاهي ( اسنپ، ديجي فرآورده، خريدهاي اينترنتي)، اپليكشين هاي سرگرمي ( اپليكشين هاي پخش موزيك و فيلم، بازي و كتاب خانه آنلاين)، نرم‌افزار هاي اجرايي (نرم افزارهاي آفيس، فتوشاپ، كروم، نرم افزارهاي مالي و…) و حتي اپليكشين هاي شبكه هاي مردمي اشاره كرد.طراحي اپليكيشن  علاوه بر اينها اپليكشين هاي زيادي در دنياي ديجيتال فعال‌سازي مي شوند كه هركدام ويژگي ها و كاربردهاي منحصر بفرد خود را دارند. با تمركز به‌اين شرايط، اپليكشين سازي به يك شغل مهم تبديل شده كه هم براي خالق آن و هم براي مالك آن، درامدزايي دارااست.
وظيفه نرم افزار ها:اپليكيشن ها، در ازاي انجام كارهاي متفاوت، قدرت ماورايي به بشر بخشيده اند. از جمله، شما از هر جايي كه هستيد، application بدون مراجعه به بانك و صرف فرصت، فقط با يك‌سري كليك بي آلايش و به واسطه كامپيوتر يا تلفن همراه ميتوانيد تك تك امورات مالي و بانكي خود را اعمال دهيد. تنها كافيست به اينترنت دسترسي داشته باشيد.
البته همه اپ ها به اينترنت وابسته نيستند. به عنوان مثال براي هر نوع تغيير‌و تحول و دستكاري تصويري صرفا كافيست نرم‌افزار فتوشاپ يا ساير نرم افزارهاي adob و اديت فيلم را نصب فرماييد. يا بخش اعظمي از فرايندهاي دستگاه هاي اداري به واسطه نرم افزارهاي afiice و نرم افزارهاي حسابداري و اداري اجرا مي گردند. يا برنامه هايي player كه قابليت پخش صوت و تصوير را دارند و ميتوانيد به واسطه آن‌ها فيلم مشاهده كنيد يا نوا گوش فرمائيد. و براي سرچ اطلاعت از اپليكشين هاي مرورگرهاي موتورهاي جستجو مثل فاير فكس و كروم به كار گيري فرمائيد.
اپليكشين هاي نام برده، جزو اپليكشينهاي عمومي هستند كه عموما روي دستگاه هاي هوشمند از قبل نصب شده اند. در حالتي كه امروز يك تلفن همراه هوشمند بگيريد رايا پارس احتمال 90 درصد همگي اين نرم‌افزار ها را خواهيد رويت كرد. اما علاوه آنها نرم افزارها و نرم‌افزار هايي مي‌باشند كه به راحتي در اختيار عموم قرار نخواهند گرفت. بخش اعظمي از نرم افزارهاي پزشكي – بيمارستاني. همچنين نرم افزارهايي كه جنبه شخصي سازي شده دارا‌هستند مثل نرم افزار آپ يا نرم افزار ديجي مال. اين نوع نرم افزارها جزو نرم افزارهايي هستند كه دسترسي شما را به وب سايت و صفحات اجتماعي و ارائه خدماتشان راحت مي كنند.
تاريخچه اپ ها:اپليكيشن ها در ابتدا بسيار ساده و با هدف سرگرمي كاربران طراحي و ارائه شدند. ولي با تغيير‌و تحول نيازهاي جوامع و رويش تكنولوژي، طراحان اپليكيشن به انديشه هدفمند كردن آنها افتادند و نرم‌افزار ها فرم پيچيده و ماهر تري گرفتند. امروزه كاربرد اپ ها را در تمامي جا ميبينيد. حتي براي خريد ما يحتاج روزانه خود، فقط كافيست از برنامه استفاده نماييد.اپليكيشن ها در چه سيستم استدلال هايي اجرا مي شوند؟كامپيوترهاي نخستين و سيستم كاري آنها، با كامپيوترهاي امروزي بسيار مختلف بود. شايد تا قبل از پيدايش مايكروسافت و ويندوز آيكون هاي نرم افزاري و كاربرد آنان به طور امروزي نبود. گوشي هاي گوشي اول صرفا براي برقراري تماس هاي تلفني بود و با مقصود تلفن همراه هاي بي سيم به بازار آمدند. از اين رو سيستم عاملي براي آنها طراحي نشده بود. البته با خلق گوشي هاي هوشمند، سيستم ادله براي آن ها تمجيد شد. سيستم كارداران نقش مهمي در ساخت و طراحي نرم‌افزار ها بازي مي كنند.
به كار گيري از نرم افزار ها و گوشي هاي هوشمند به قدري براي مخاطبين ديدني بود و نياز هاي بشريت با سرعت بيشتري پاسخ داده مي شد كه طراحان نرم‌افزار، ساخت نرم افزارها را با اختراع اجين كرده و شروع به تشكيل داد اپ هاي هدفمندتري نمودند.
اپ ها با تمركز به كاربرد و نياز افراد ممكن مي‌باشد در سيستم دليل هاي مختلفي عمل كنند. برخي از اپ ها مثل واتساپ و اينستاگرام كه جزو دوستداشتني ترين اپليكيشن هاي رابطه ها اجتماعي است، در سيستم دليل هاي اندرويد، IOS و ويندوز قابل استفاده اند. طراحان برنامه عموما در‌پي طراحي و رفتار نرم‌افزار هايي هستند كه بتواند به راحتي در چنگ تمامي افراد و دستگاه هاي مختلفشان شغل كند. فرض كنيد برنامه كروم فقط در سيستم استدلال اندرويد و ويندوز فعال باشد. به طبع كاربراني كه دستگاه هايي با سيستم ادله IOS داشته باشند نمي توانند از آن به كارگيري كنند. در سود گوگل بخشي از مخاطبان خود را از دست خواهد داد و اين به نفع او نيست.
وظيفه اپليكيشن ها چيست؟اپ ها، رويه ورود به نرم افزارهايي است كه به واسطه منابع و دستگاه هاي دشوار افزاري ديجيتال، افراد را در كمترين مجال ممكن و فارغ از محدوديت مرزي و مكاني به هدفشان مي‌رسانند. بسياري از طراحان وبسايت معتقدند كه خوب هست در طي طراحي وب سايت يا آن‌گاه، براي جذب استفاده كننده بيشتر و رونق كسب و كار، اپليكيشن هاي كارامد طراحي كنند.
چرا به اپليكشين ها نياز داريم؟اين روزها كه گوشي هاي همراه، هم پا ترين عضو براي هر فرد محسوب مي گردند، مداقه نرم افزار ها بيشتراز پيش قابل ادراك خواهد بود. به خصوص در جوامع شهري به كارگيري از اپ ها، بسيار پربيننده مي‌باشد. در واقع اپ‌ها در سريع ترين فرصت و بدون محدوديت مكاني افراد را به مراد هايشان مي‌رساند. شما به راحتي از محل كارتان مي‌توانيد براي منزل تان خريد نمائيد و يا از خدمات بانكي سود ببريد. فارغ از اينكه درگير ترافيك و جاي پارك باشيد يا زمان زيادي را براي مراجعه صرف نمائيد.
استعمال از نرم افزار عالي است. زيرادر عصر بازاريابي آنلاين و با توجه به كوشش نرم‌افزار‌ها، به طبع يك تارنما فروشگاهي و يا كانالهاي شبكه‌هاي‌اجتماعي به تنهايي راه‌حل ايده آلي براي فروش ديجيتال محسوب نميشوند. تصور كنيد شما بخواهيد از سايتي مثل ديجي محصول خريد نماييد. كدام يك را ترجيح مي‌دهيد؟
كامپيوتر را روشن فرماييد و چشم به راه بمانيد تا ويندوز بالا بيايد. آن‌گاه مرورگر را باز نمائيد و اسم سايت را وارد نماييد و درانتظار بمانيد تا شيت وب سايت بالا بيايد و بعد خريد نماييد.وارد شبكه هاي اجتماعي مثل اينستاگرام يا تلگرام شويد. كانال يا پيج مربوطه را پيدا نمائيد. كالاي موردنياز را پيدا كنيد. به ادمين پيام بديد و شماره كارت بگيريد تا پرداخت را جاري ساختن داده و خريد نماييد.روي برنامه بزنيد و خريد نماييد.قطعا شما هم سومين چاره را ترجيح مي دهيد. چرا؟ چون سريع ترين شيوه و در عين حال ساده ترين راه حل خريد را پيش رو خواهيد داشت. اكثر كاربران اينترنت به دنيال روشهايي مي‌باشند كه تعداد دقايق كمتري را براي رسيدن به مقصد صرف كنند. براي كاربران اينترنتي ،خريدي كه ظرف مجال 5 دقيقه انجام شود بسيار دلنشين تر از خريدي مي باشد كه 15 دقيقه زمان پيروزشود.
از اين رو صاحبان كسب و كارهاي كوچك و تبارك، به خصوص استحصال و كارهاي فروشگاهي با طراحي و تشكيل داد برنامه ها و برنامه فروشگاهي، مخاطبان بيشتري را جذب و دسترسي آنان را به دكان آنلاينشان وارفته تر كرده اند. علاوه بر نرم افزار هاي فروشگاهي، اپليكيشن هاي تخصصي تري نيز طراحي شده اند كه ساير نياز هاي افراد را پاسخگو خواهد بود. مثل برنامه آپ، اسنپ، فتوگريد و…..
اشكال برنامه1- اپليكيشن فروشگاهي
2- نرم‌افزار شركتي يا سازماني
3- برنامه خبري
4- اپليكيشن تبليغاتي


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد، رايا پارس، طراحي اپليكيشن،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۶:۲۷ توسط:رضا طاووسي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :